גפני לבנט: הפסק לשלוח חוקרים פרטיים לישיבות

איתי גדסי 3 Comment on גפני לבנט: הפסק לשלוח חוקרים פרטיים לישיבות

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני שלח מכתב זועם לשר החינוך נפתלי בנט במחאה על הרדיפה המכוונת כנגד בני הישיבות: "מה היה קורה אם היו שולחים חוקרים לאוניברסיטאות – העולם היה עוצר מלכת. חוצפה נוראה בניסיון לשוות לישיבות תדמית של גנבים. וכי לא מספיק גדודי המבקרים של משרד החינוך שמשפילים את הישיבות?!"

צילום: נעם ריבקין פנטון, דוברות הכנסת
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חבר הכנסת משה גפני פנה הבוקר במכתב זועם לשר החינוך נפתלי בנט לאור הכוונה של האגף למוסדות תורניים בראשות עמוס צייאדה לשלוח חוקרים פרטיים לישיבות. כחלק מהליך הביקורות שהוא מבצע בישיבות

עם היוודע היוזמה החמורה של משרד החינוך, פנה ח"כ משה גפני, במכתב בהול לשר החינוך נפתלי בנט, ובו כתב: "האגף למוסדות תורניים בראשות מר עמוס צייאדה שבמשרדך עומדים לשלוח חוקרים פרטיים לישיבות, ובין היתר נכתב ע"י האגף: 'ביצוע תצפיות במסווה המתועדות באמצעי צילום' וכו' וכו' ובין היתר בכדי למנוע 'הונאות וגניבות כספי ציבור'. את זה מבקש האגף בנוסף לגדודי המבקרים הנשלחים לישיבות תוך כדי השפלת הרבנים".

עוד מציין ח"כ גפני, במכתבו, כי "בעבר ביקשו במשרד החינוך להביא חוקרים לבתי ספר, אולם איום בשביתה מנע זאת. אינני יודע היכן קיימים היום חוקרים פרטיים, אך אני יודע מה היה קורה אם היו חוקרים פרטיים במוסדות להשכלה גבוהה.

"ככלל, האגף למוסדות תורניים לא ניסה לסייע לישיבות, בניגוד למנהלי האגפים או מנכ"לי משרדי הממשלה הבאים לוועדת הכספים ומבקשים להגדיל את תקציבם, מעולם לא הגיע מנהל האגף למוסדות תורניים במשרד החינוך למטרה זהה, אנחנו הגדלנו את התקציב והאגף לקח חלק מזה למטרותיו הוא.

"לסיכום, חוקרים פרטיים שאינם במוסדות מקבילים לא יהיו בישיבות, אף שמנהל האגף שלך מנסה כל העת לשוות להם תדמית של גנבים ולא רק שאיננו מסייע כאמור, הוא גורם נזקים רבים לעולם התורה".

בשיחה עם "יתד נאמן" אומר ח"כ גפני, כי ב-2012 ביקש משרד החינוך להביא חוקרים פרטיים בעניין דיווחים של המורים, אך המורים איימו בשביתה והנושא ירד מיד מסדר היום, "אין דבר כזה בשום מקום, הישיבות זהו הסקטור היחיד ששם יהיו חוקרים פרטיים".

עוד הוא מציין בדבריו, כי "כבר בעבר ניסו כמה פעמים לקדם רעיון מעוות זה בשליחת חוקרים פרטיים רק לישיבות, אולם מנכ"ל המשרד לא אפשר זאת וכן פרקליט המדינה לא אישר זאת, אולם עתה מאפשרים את היוזמה החמורה הזו ואף אחד לא מתעסק עם זה. המדינה הייתה צריכה לעמוד מלכת, הרי מדובר באנשים העושים מלאכתם נאמנה, וכעת יעמדו עם חוקרים פרטיים ומצלמות נסתרות. היכן שמענו דבר כזה? משרד החינוך מעוניין להפוך את סעיף הישיבות לרוסיה".

בדבריו מדגיש ח"כ גפני, "אני קורא למנהלי הישיבות לא לשתף עם היוזמה הזו פעולה בשום אופן. אם יבואו חוקרים פרטיים, לא לענות להם מילה. כך נהגו המורים הפרטיים ב-2012".



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    מבקשים לדייק – חוקרים פרטיים נכנסים לא רק לישיבות, הם נכנסים גם לבתי ספר, חרדיים כמובן, כי שם עדיין לא היו שביתות
    יש מערכת משומנת של "אגף חקירה ואכיפה" שנבנתה על ידי בנט עוד מימי המנכלי"ת מיכל כהן, ופועלת כיחידת חיסול נגד כלל המוסדות החרדים. גם בפרוטוקול מועדת חינוך
    (ישיבת ועדה של הכנסת ה-20 מתאריך 27/06/2016)
    הודיעה המנכלי"ת לשעבר מיכל כהן כי המטרה של אגף החקירות הוא לא לפעולה בחינוך הרשמי אלא במוסדות לא רשמיים

    כנראה שלא תהיה ברירה ועוד יהיו גם יהיו שביתות אצל החרדים!!!

  2. 2

    שוב עמוס צייאדה…
    עד מתי?